АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ ЩОДО ПРАВА ГРОМАДЯН НА ПОДАТКОВУ ЗНИЖКУ
Запитання: Який граничний термін подання декларації про майновий стан та доходи з метою отриманням права на податкову знижку за 2019 рік?
Відповідь: Відповідно до норм Податкового кодексу декларацію на отримання податкової знижки за витратами 2019 року фізичні особи мають право подати до 31 грудня 2020 року включно. Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Запитання: Щодо яких понесених витрат можна отримати відшкодування з бюджету?
Відповідь: Перелік витрат, за якими платник має право на застосування податкової знижки визначено у статті 166 Податкового кодексу України. Зокрема, до таких витрат віднесено сплачені кошти на оплату навчання в дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти, частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом, пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення та інші витрати.
Запитання: Чи можна відшкодувати вартість витрат за навчання дітей в навчальних закладах Польщі?
Відповідь: Відповідно до норм Податкового кодексу отримати податкову знижку можна лише за навчання в вітчизняних дошкільних, позашкільних закладах, закладах загальної середньої освіти, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. Отже, платник податку не має права на податкову знижку за навчання в закордонних закладах освіти.
Запитання: Хто має право на відшкодування коштів?
Відповідь: Оформити податкову знижку може сам студент, якщо він має офіційний заробіток з якого сплачує податки, або його член сім’ї першого ступеня спорідненості: мати, батько, дружина/чоловік.
Запитання: Як можна подати декларацію? Чи можна подати декларацію на повернення коштів онлайн?
Відповідь: Подати декларацію можна особисто чи уповноваженою на це особою, або надіслати поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення – не пізніше, ніж за 5 днів до завершення строку подання.
Однак найзручнішим та найшвидшим є подання декларації онлайн, в тому числі з використанням електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного підпису, отриманого у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Порушення при застосуванні РРО – нове у штрафних санкціях
Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що законами України від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (із змінами) та № 129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (із змінами) запроваджується ряд новацій у сфері застосування РРО.
Зокрема, щодо незастосування РРО або програмних РРО, застосування їх з порушенням встановлених вимог законодавством передбачаються штрафні (фінансові) санкції.
Слід зазначити, що введення нових розмірів штрафів планувалось з 19.04.2020 р., але Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» терміни застосування штрафних санкцій було перенесено.
Так тимчасово, штраф у розмірі 10 % (за перше порушення) і 50 % (за кожне наступне порушення) вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) застосовуватиметься з 01.08.2020 року.
Разом з тим, з 01.01.2021 року розмір штрафу становитиме 100 % і 150 % вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) за перше та наступне порушення відповідно.
ДПС: Програмні РРО працюють
Державна податкова служба України повідомляє, що з 01.08.2020 суб’єкти господарювання розпочали застосовувати програмні РРО під час здійснення розрахункових операцій.
Фіскальний сервер забезпечує фіскалізацію чеків в он-лайн режимі з програмними РРО.
Тобто для фіскалізації розрахункових операцій як альтернативу касовим апаратам можна застосовувати програмні РРО, які встановлені на гаджети.
ДПС запропоновані бізнесу безкоштовні програмні РРО, які розміщені на вебпорталі ДПС у відповідному розділі банеру «Програмні РРО» за посиланнями:
Передача даних від ПРРО до фіскального сервера здійснюється засобами комунікацій з використанням кваліфікованого електронного підпису або печатки. Безкоштовно електронні підписи та печатки можна отримати у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. Роз’яснення щодо отримання кваліфікованих сертифікатів електронних підписів та печаток для програмних РРО розміщені у відповідному розділі банеру «Програмні РРО» за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/elektronni-dovirchi-poslugi/.
Для надання інформаційної підтримки суб’єктам господарювання, які розпочинають застосовувати програмні РРО, роботу Контакт-центру ДПС подовжено до 20 год. 00 хв. У разі виникнення технічних, методологічних запитань необхідно звертатись за телефоном 0800501007. Зауваження/пропозиції щодо функціоналу Фіскального сервера, його АРІ та безкоштовних ПРРО можна направляти на адресу: prro@tax.gov.ua. Окрім того консультацію щодо роботи програмних РРО можна отримати в центрах обслуговування платників.
Інформуємо також, що незважаючи на те, що тестовий період завершився, розробники програмних РРО та суб’єкти господарювання, можуть здійснювати тестування ПРРО та/або АРІ фіскального сервера, використовуючи тестових платників та їх ключі, перелік яких наданий у відповідному розділі банеру «Програмні РРО» за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/perelik/.
Вивчаємо Закон України №466: листування ДПС з платниками податків через Електронний кабінет
Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що Законом України від 16 січня 2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон №466) вдосконалюються деякі питання функціонування електронного кабінету – забезпечення можливості платникам податків, які мають бажання отримувати від контролюючих органів документи в електронному вигляді, отримати такі документи через електронний кабінет.
Відповідно до статті 16 Закону №466, який набрав чинності з 23 травня 2020 року, внесено зміни до пункту 42.4 статті 42 глави 1 розділу ІІ Податкового кодексу України щодо листування контролюючих органів через Електронний кабінет з платниками податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, та які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, а також подання один раз протягом року заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет.
З метою приведення у відповідність до Закону №466 Державна податкова служба України підготувала зміни до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», зокрема, щодо подання платником заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет та заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет та затвердження форм цих заяв.
Після внесення змін до нормативно-правових актів та доопрацювання інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС щодо формування та направлення документів в електронному вигляді засобами електронного зв'язку буде забезпечена можливість листування контролюючих органів з платниками податків.