Хрестівська сільська військова адміністрація
Херсонська область, Каховський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ ТА, ЯК З НИМ БОРОТИСЯ

Дата: 07.10.2019 14:24
Кількість переглядів: 1003

Фото без опису

Що таке булінг?

Шкільне цькування або шкільний булінг (англ. school bullying campaign) -  загальний  термін, яким означають систематичні переслідування з образами, цькуванням, упереджене ставлення у навчальному закладі. Зазвичай, термін означає переслідування серед учнів, рідше зустрічається цькування учнів вчителями, ще рідше - цькування вчителя учнями. Дещо частіше за інших дітей піддаються булінгу сором’язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі» а також діти з сімей з низьким рівнем прибутку.

 

Різновиди булінгу

Олена Ожийова, одна із перших українських науковців, що досліджували шкільний булінг (шкільне цькування), виділяє два основних його види та деякі підвиди:

  • фізичний шкільний булінг - умисні штовхання, пирхання, стусани, удари, нанесення побоїв, тілесних ушкоджень та ін.;

- сексуальний булінг є підвидом фізичного (дії сексуального характеру);

  • психологічний шкільний булінг - насильство, пов’язане з дією на психіку, що наносить психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно спричиняється емоційна невпевненість. До цієї форми булінгу можна віднести:

- вербальний булінг, де знаряддям слугує голос (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, дражніння, зведення наклепів, поширення образливих чуток та ін.);

- шкільний кібербулінг - пригноблення за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв (пересилання двозначних зображень і фотографій, обзивання, зведення наклепів та ін.);

- образливі жести або дії (наприклад, плювки в жертву або в її напрямку);

- залякування (використання агресивної мови тіла й інтонації голосу для змушення дитини робити чи не робити щось);

- ізоляція (жертва навмисно ізолюється, виганяється чи ігнорується частиною або всім класом);

- вимагання (у дитини вимагають гроші, їжу, інші речі, примушують щось вкрасти);

- пошкодження та інші дії з майном (пошкодження, викрадення, заховання особистих речей жертви);

Булінг серед учнів є наслідком дисбалансу авторитету, мотивації, сили та витримки у відносинах між дітьми. Причиною є особистісна неприязнь між булером та жертвою. Предметом цькування можуть виступити як абсолютно вигадані так і існуючі особливості, що часто варіюють в залежності від віку вихованців: зріст, вага, одежа, зачіска, колір волосся, особливості голосу (картавість, заїкання, тембр), форма носа чи вух, окуляри, ліворукість, успішність чи неуспішність у навчанні, расова чи релігійна приналежність, особливості поведінки чи характеру. Цькування та образи у закладі освіти несуть пагубний вплив на індивідум, провокують розвиток гніву, депресії, думки про самогубство або помсту. Наявність подібного стресу спричиняє замкнутість та цілковите відволікання від освітнього процесу, може переходити у прогули занять та відмову від відвідування навчальних занять. На фоні знущань, у індивідума знижується самооцінка, можуть розвинутись соціальні розлади, фобії або навіть психологічні травми, як наслідок - індивід не може розкритись у навчанні, проявити свої таланти, так як відчувати себе захищеним є базовою потребою. Профілактика та вчасне виявлення булера - завдання педколективу (зокрема, класного керівника чи вихователя), шкільного психолога та батьків. Уміла робота класного керівника та уміла організація тимбілдингу, виховної роботи з класом та батьками є дзеркалом досвіду та запорукою припинення такого явища. Переведення буллера у інший заклад освіти чи його відрахування із закладу за середньозваженими порядками є крайнім  і робиться у виняткових випадках.

 

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти

 

Процедура

подання  (з дотриманням конфіденційності)

заяви про випадки булінгу (цькування)

 

1. Усі здобувачі освіти, вихованці, педагогічні працівники закладу освіти, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

 

Порядок

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

та відповідальність осіб, причетних до боулінгу

 

1. Директор закладу освіти має розглянути звернення у встановленому порядку.

2. Директор закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу освіти повідомляє відділ освіти, культури, молоді і спорту Хрестівської ОТГ, уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень