A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Хрестівська громада
Херсонська область, Чаплинський район

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ДАЙЖЕСТ З ПОДАТКОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА ВІД 05.08.2019 р.

Дата: 05.08.2019 10:33
Кількість переглядів: 15

Податковим агентам - про терміни подання податкової декларації та сплату туристичного збору

            Чаплинська ДПІ Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що відповідно до   пп. 268.7.3 п. 268.7 ст. 268 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, (далі – ПКУ) базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу.

            Форма податкової декларації з туристичного збору затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.07.2015 № 636 «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.07.2015 за № 912/27357.

            Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

            Тобто, граничний термін подання податкової декларації з туристичного збору за I півріччя 2019 року становить 09.08.2019 року.

            Згідно з пп. 268.7.1 п. 268.7 ст. 268 ПКУ сума туристичного збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, сплачується щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк, за місцезнаходженням податкових агентів.

            Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

 

До уваги платників: на період відпустки можливе звільнення від сплати єдиного податку

   Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що платники єдиного податку  1 і 2 групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. У свою чергу нарахування авансових внесків для таких платників єдиного податку здійснюється податковими органами на підставі поданої ними заяви, зокрема щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви стосовно періоду щорічної відпустки.

   Водночас згідно пп. 295.5 ПКУ платники єдиного податку, віднесені до груп 1 і 2, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки. Проте за умови, якщо вони не використовують працю найманих осіб.

   Тобто платники єдиного податку груп 1 і 2, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови подання заяви до контролюючого органу стосовно обрання періоду щорічної відпустки.

  Щодо підприємців — платників 3 групи, таке звільнення від сплати єдиного податку до них не застосовується через недоцільність. Адже вони сплачують не фіксовану основну ставку єдиного податку, а відсоткову — від фактично отриманого доходу за звітний період. Тобто якщо підприємець  групи 3 знаходиться у відпустці за власним бажанням, це жодним чином не впливає на порядок нарахування та сплати єдиного податку за відповідний звітний період.

 

 

Основне про акциз з електричної енергії

       Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі нагадує, що з 1 липня 2019 року набирають чинності статті 54, 55, 66 – 71 та 73 Закону України від 13.04.2017 № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії», що впливає на визначення кола платників акцизного податку з електричної енергії.

        Отже, з липня цього року відповідно до ст. 66 цього Закону, купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами здійснюють виробники, електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, трейдери, гарантований покупець та споживачі.

        Платниками акцизного податку з електричної енергії є, ст.212 ПКУ:

 - особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини;

- суб’єкт господарювання, який ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України;

- оптовий постачальник електричної енергії;

- виробники електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її поза оптовим ринком електричної енергії.

       Не є платниками податку особи, які здійснюють діяльність з виробництва електричної енергії за умови її продажу на оптовому ринку електричної енергії або з постачання електричної енергії, крім платників, зазначених у пп.212.1.12 п.212.1 ст.212 ПКУ (оптовий постачальник електроенергії).

        Об’єктом оподаткування акцизним податком є:

- операції з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);

- оптового постачання електричної енергії.

       Базою оподаткування акцизним податком визначено вартість реалізованої електричної енергії без ПДВ (п.п. 214.1.3 ст. 214 ПКУ).

      Звертаємо увагу: не підлягають оподаткуванню операції з реалізації електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (п.п. 213.2.8 п. 213.2 ст. 213 ПКУ).

 

Операція «Урожай»

            Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховське управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі доводить до відома сільськогосподарських товаровиробників, що в аграрному секторі смт. Чаплинка мають місце факти використання найманої праці неоформлених робітників та схем ухилення від сплати податків.

            З метою подолання цих негативних явищ, а також виявлення резервів надходжень до бюджету проводиться операція «Урожай», спрямована на детінізацію ринку праці у сільськогосподарському виробництві. До проведення операції активно долучаються і фахівці фіскальної служби.

            У рамках операції «Урожай» органами фіскальної служби області проводиться широкомасштабна роз’яснювальна робота серед аграріїв щодо переваг офіційного оформлення трудових договорів. Також працівники фіскальної служби інформують і найманих працівників, і роботодавців про штрафні санкції, які застосовуються за порушення норм законодавства про працю.

            Звертаємо увагу, що громадяни, які мають у власному користуванні техніку та надають послуги іншим особам – не суб’єктам господарювання у вигляді обробки землі за певну плату і не є фізичними  особами – підприємцями, зобов’язані включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) із таких доходів та військовий збір.

            Доходи від обробки землі оподатковуються ПДФО за ставкою 18 відсотків та військовим збором – 1,5 відсотка.

Сільгоспвиробники повинні оформлювати найманих працівників

    Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі повідомляє, що в Україні триває операція «Урожай-2019». Її мета  - забезпечення повноти нарахування та сплати податків юридичними особами, фізичними особами-підприємцями та громадянами, які є власниками земельних ділянок та власними силами обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу. Особливий акцент працівники фіскальної служби роблять на упередженні схем ухилення від оподаткування, виявленні й реєстрації неоформлених найманих працівників та легалізації їх заробітної плати.

    У зв’язку з цим, Чаплинська ДПІ нагадує сільгоспвиробникам та фермерам, що  найманий працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та подання повідомлення до територіальних органів Державної фіскальної служби.

   Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до територіальних органів ДФС за місцем обліку роботодавця як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

•          засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

•          на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

•          на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету   Міністрів  України  від  17 червня 2015 №413.

 

Підставою для застосування пільги зі сплати земельного податку є заява платника

    Фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання  пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

      Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право.

     Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

       Враховуючи вищевикладене, підставою для застосування пільги зі сплати податку є заява платника, однак щорічне подання останньої не передбачено.

 

Час сплатити  земельний податок з фізичних осіб та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!

       Земельний податок та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки фізичними особами сплачується раз на рік єдиною сумою протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, тобто 26 серпня 2019 року останній день сплати земельного податку.

       Зверніть увагу! У разі, якщо платник податків не сплачує суми податку протягом строків, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

            Шановні громадяни! Для недопущення виникнення заборгованості та застосування штрафних санкцій сплачуйте нарахований податок вчасно!

 

Переваги подання податкової звітності в електронному вигляді

      Чаплинська державна податкова інспекція Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Ким та м.Севастополі нагадує платникам податків про переваги подання звітності до фіскальної служби засобами телекомунікаційного зв’язку. Звітування в електронному вигляді має ряд незаперечних переваг: 

  - економія часу платників податків, адже відпадає необхідність відвідувати податкову інспекцію та витрачати час на подання звітності, яку достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм і передати через мережу Інтернет до податкового органу; 

 - зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності, оскільки програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій, платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів); 

 - всі звіти автоматично перевіряються на наявність помилок та описок; 

 - платник податків отримує підтвердження доставки звітності (фіскальна служба надсилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку); 

 - суб'єкти господарювання отримують можливість перевірити надходження платежів та відслідковувати наявність податкового боргу. 

      Для подання звітів в електронному вигляді необхідно: 

- отримати особистий ключ електронного цифрового підпису в одному з Акредитованих Центрів сертифікації ключів; 

- за допомогою отриманого електронного ключа зареєструватися в Електронному кабінеті платника податків, який розміщено на сайті ДФС України та доступний за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua.
 - подати заяву до Договору про визнання електронного документообігу (після отримання квитанції про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді).

   Шановні суб’єкти господарювання! Звітуйте в електронному вигляді - це зручно, комфортно, оперативно.

     За більш детальною інформацією можна звернутися за посиланням: https://acskidd.gov.ua

 

Щодо надання електронних довірчих послуг та нових форм реєстраційних документів

    Повідомляємо, що з 22.07.2019 на офіційному інформаційному ресурсі https://acskidd.gov.ua (далі - Сайт) Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - Надавач) опубліковано Регламент Надавача, який набирає чинності через 10 днів з дня опублікування.

     Також наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 18.07.2019 № 74 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено Договір про надання електронних довірчих послуг та нові форми реєстраційних документів:

Реєстраційна картка для фізичної особи;

Реєстраційна картка для юридичної особи;

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

     Нові форми реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг необхідно використовувати з 22 липня 2019 року.

       Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися відокремленими пунктами реєстрації користувачів Надавача до 31 липня 2019 року включно.

   Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можливо у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» на Сайті.

      Додатково повідомляємо, що починаючи 01.08.2019 клієнти Надавача зможуть отримати електронні довірчі послуги від Надавача виключно на захищені носії ключової інформації. Перелік суб'єктів господарювання, які здійснюють роздрібний продаж захищених носіїв ключової інформації розміщено на Сайті.

    Ключі згенеровані на незахищені носії ключової інформації діятимуть до закінчення строку дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.

  Перейти самостійно з незахищеного носія ключової інформації на захищений носій ключової інформації можливо за допомогою електронного сервісу повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь