A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Хрестівська громада
Херсонська область, Чаплинський район

СПОЖИВАЧІ МАЮТЬ НЕ ТІЛЬКИ ПРАВА, АЛЕ Й ОБОВ'ЯЗКИ

Дата: 15.01.2019 14:28
Кількість переглядів: 103

 

 Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, зобов’язані:

-перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в представленій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

-у разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару (до початку використання товару) звернутися до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції.

    Продавець повинен видати покупцеві розрахунковий документ (касовий або товарний чек). Він неодмінно знадобиться, якщо виникне необхідність повернути товар. Якщо річ з будь-яких причин Вас не влаштовує (не той розмір, колір тощо), то протягом 14 днів її можна обміняти на аналогічну або ж забрати гроші (якщо немає аналогічного товару), але тільки за умови, що товаром ще не користувалися.

   Купуючи побутову техніку, спочатку слід ознайомитися з інструкцією з експлуатації, паспортом товару, гарантійним строком. Даний строк зазначають як в інструкції з експлуатації (паспорті) товару, так і в гарантійному талоні.

   Гарантійні зобов’язання поширюються на будь-який товар. Тому покупцеві потрібно звернути увагу на такі особливості:

-до товарів має бути додано спеціальний документ, що найчастіше називається гарантійними умовами або гарантійними зобов’язаннями. У ньому, зокрема, зазначають: строк гарантії, перелік поломок, що не підпадають під гарантію, а також список та адреси підприємств, які здійснюють гарантійне обслуговування та до яких треба звертатися у разі несправностей протягом гарантійного строку. Якщо гарантійний строк не встановлено, покупець має право висунути претензії до якості товару продавцеві (виробникові) протягом 2-х років;

-при купівлі продавець має зробити в гарантійних зобов’язаннях позначку, що свідчить про початок гарантійного строку, встановленого для даного виду товарів.

   Складова гарантійних зобов’язань – гарантійні талони. Тому рекомендуємо покупцеві перевірити їх наявність та вивчити зміст.

   Після ознайомлення з документацією на товар, покупцеві треба випробувати його в різних режимах. Деяка складна побутова техніка (кухонні комбайни, пилососи, електром’ясорубки та ін.), меблі продаються у розібраному (розукомплектованому) вигляді. Тому, перед придбанням, необхідно попросити продавців зібрати товар, перевірити його роботу і знову розібрати перед упакуванням. Бажано самостійно повторити збирання-розбирання товару у присутності продавця.

  Якщо товар доставили додому, покупцеві потрібно попросити зібрати його і продемонструвати всі особливості функціонування (включити, перевірити роботу в різних режимах експлуатації тощо). Тільки тоді уповноважений працівник продавця заповнює гарантійні зобов’язання на товар.

   Також, споживачі зобов’язані:

-Користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації.

-Застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації — дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

  До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації, зокрема технічний паспорт або інший замінний документ.

-Використовувати товар, переконавшись у його відповідності до бажаних вимог. В іншому випадку втрачається право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів.

-Використовувати товар тільки за його цільовим призначенням та правилами, викладеними в експлуатаційній документації, в іншому випадку втрачається право на виконання гарантійних зобов’язань виробником (виконавцем), тобто на проведення безкоштовного гарантійного ремонту.

Рекомендована форма звернення про порушення прав споживачів у разі придбання нехарчової продукції

  Управління захисту споживачів Головного Управління Держпродспоживслужби в Херсонській області інформує: у разі порушення Ваших прав споживача при придбанні нехарчової продукції Ви маєте змогу звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (м. Херсон, вул. Перекопська, 17) за фактом порушення Ваших прав споживача та заповнити відповідну форму з наданням інформації про нехарчову продукцію (місце придбання, дата, суб’єкт господарювання, що здійснив її продаж), а  також всіх наявних документів, які можуть підтвердити факт придбання товару. Ця інформація необхідна для здійснення контролю за додержанням суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів та відновлення Ваших прав.

(поля, відмічені * – обов’язкові для заповнення)

Дані заявника

включно з контактними даними для зворотного зв’язку щодо цього звернення

Прізвище*

 

Ім’я*

 

По-батькові*

 

Поштовий індекс*

 

Область*

 

Район*

 

Населений пункт*

 

Вулиця*

 

Будинок/ Корпус/ Секція*

 

Квартира*

 

Електронна адреса

 

Телефон*

 

Інформація про нехарчову продукцію, придбання якої відбулось із порушенням Ваших прав споживача, або користування якою завдало Вам матеріальної чи іншої шкоди

Найменування продукції*

 

Торгова марка*

 

Тип або номер моделі*

 

Номер партії або серійний номер продукції

 

Штрих-код (номер), якщо такий є на продукції чи його упаковці*

 

Найменування та місцезнаходження виробника, які зазначені на продукції чи його упаковці (за наявності)

 

Місце придбання продукції (назва магазину чи Інтернет-сайту)*

 

Адреса магазину чи посилання на Інтернет-сайт, де було здійснено придбання продукції*

 

Дані про суб’єкта господарювання

(підприємство, установу, організую (їх філії, представництва, відділення) незалежно від форми власності, іноземних юридичних осіб (їх філій, представництв, відділень) і фізичних осіб – підприємців, дії яких порушують Закон України «Про захист прав споживачів»)

Найменування суб’єкта господарської діяльності*

 

Фактична адреса розташування суб’єкта господарської діяльності*

 

Звернення

Відомості про наявність документу, що підтверджує факт купівлі (чек, накладна, інше)

Вказати, чи наявні подібні документи та уточнити, які саме

Встановлений гарантійний термін використання (придатності) продукції або посилання на те, що такий термін не був зазначений

 

Коли і що трапилось / у чому проблема з придбаним товаром (наданою послугою, виконаними роботами)*

Наприклад, придбаний Вами фен для сушіння волосся вдарив Вас струмом чи ледь не спричинив пожежу

Яким чином ваші права було порушено*

–   (Навести приклад чи пояснення)

–   відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію

–   реалізацію товару, строк придатності якого минув

–   відмова споживачу у реалізації його прав, установлених Законом України «Про захист прав споживачів», при придбанні неякісного товару, обміні якісного товару, наданні послуги

–   придбання споживачем товарів неналежної якості

–   збитки, завданні споживачеві товарами (роботами, послугами), придбаними в результаті недобросовісної реклами

Заходи, яких було вжито споживачем

Чи звертались до суб’єкта господарювання (дата звернення) і з якою вимогою

Наприклад, Ви намагались повернути  продукцію та вимагали відшкодування вартості продукції, актуальну на дату придбання, вартості транспортних витрат, компенсацію збитків, заподіяних внаслідок використання цієї продукції, але отримали відмову, або ж лише часткову компенсацію

Яка відповідь отримана від суб’єкта господарювання

Вказати, чи була надана відповідь, дату          отримання такої відповіді та її суть

Інша інформація, яку споживач вважає за потрібне повідомити

 

До заявки додаються (відмітити галочкою):

копія документу, який засвідчує факт придбання товару (чек, накладна, інший документ);

копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;

копія звернення до суб’єкта господарювання;

інше (вказати: _________________________________________________________________)

Згода на обробку персональних даних

Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» даю згоду на обробку моїх персональних даних

(під даними мається на увазі інформація, вказаних споживачем у цій скарзі. Під обробкою даних мається на увазі передача даних скарги органу державної влади, відповідальному за захист прав споживачів у визначеній скаргою сфері, та взяття ним скарги до розгляду та відповідних подальших дій із захисту та відновлення порушених прав).

Дата

Підпис

Прізвище та ініціали заявника

 

 

 

       

 

   Ознайомитися зі зразком форми звернення про порушення прав споживачів у разі придбання нехарчової продукції також можна за посиланням

 

 


« повернутися

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь